Screen Reader Access
Skip To Main Content
A
A
A
Results
UGC DEB
Online Admission
AICTE
HOME
ABOUT US
About University
Vission & Mission
NAAC
Values
Act/Statutes/ordinance
University Song
Collaboration & MOU
Recognitions
Chairs
Annual Report
Archieves
Location and Map
Cells
Policies
Organization
Chancellor's Message
Vice Chancellor's Message
Registrar's Message
Board of Management
Finance committee
building committee
ciqa committee
purchase committee
academic council
organization chart
Former VCs
officers of the university
Programmes
student admission form
AICTE Programmes
Addmission 2024-25
Programmes
DEPARTMENTS/SCHOOLS
Admission & Evaluation
STUDENT SUPPORT
Academic coordination
Finance
Printing and Distribution
Multimedia Education
Information Technology
Establishment
Special Education
Library
School of IT & Basic Science
School of Comm. & Management
School of Education
School Of Art & Humanities
REGIONAL CENTRES
BHOPAL
INDORE
Gwalior
Jabalpur
Rewa
SATNA
Sagar
Ujjain
Chhindwara
Hoshangabad
Barwani
Study Centres
centres
EMPRC
CIQA
CONTACT US
Education deled1
D.EL.ED. Education
1st year, D.El.Ed.-01 D.El.Ed.-01 Chindhood, Child development and Learning
A-383-H बाल्यावस्था
A-388-H बाल्यावस्था में सामाजिक विकास
A-396-H बाल्यावस्था और बालको का सामाजिकरण
A-401-H बालको के बारे में जानना
A-450 H बच्चो में शारीरिक एवं इन्द्रियात्मक विकास
A-451 H बच्चो में संवेगात्मक विकास
A-452 बच्चो में भाषायी विकास
A-453 H बच्चो में आत्मगत और नैतिक विकास
A-453 H संज्ञान और संज्ञानात्मक विकास में अवधाव की भूमिका
A-483 H मानसिक योग्यता और संज्ञानात्मक विकास
A-484 H मानसिक योग्यता और संज्ञानात्मक विकास
A-510- H अधिगम की अवधारणा
A-511- H अधिगम के व्यवहारवादी सिद्धांत
A-512- H अधिगम के संज्ञानात्मक
A-513- H सम्प्रत्यय या अवधारणा निर्माण
A-514- H अधिगम अक्षमता वाले बच्चों की पहचान और शिक्षण